Zdrowa dieta. Sposób odżywiania ma duży wpływ nie tylko na sylwetkę, ale również na stan zdrowia i codzienne samopoczucie. Osoby dbające o prawidłową dietę zwykle nie mają kłopotów z utrzymaniem właściwej masy ciała, rzadziej narzekają na brak energii czy inne powszechnie występujące dolegliwości. Stosowanie zdrowych nawyków żywieniowych tylko na początku wydaje się skomplikowane. W dalszej perspektywie czasu przynosi tyle korzyści, że nikomu nie przychodzi na myśl, aby powrócić do starych przyzwyczajeń. Podstawą zdrowej diety są produkty naturalne, jak najmniej przetworzone. Jak najczęściej warto sięgać po warzywa i owoce, przy czym te pierwsze można zjadać bez ograniczeń. Mogą stanowić bazę rozmaitych dań, zarówno tych słodkich, jaki i słonych. Najwięcej korzyści przynoszą wtedy, gdy zjada się je na surowo. Warzywa takie jak marchewka, fasola, dynia czy buraki nadają się nawet do wypieków. Z kolei świeże owoce świetnie sprawdzają się w roli słodkiej przekąski. Spożywane w zastępstwie słodyczy pozwalają mocno ograniczyć liczbę kalorii.

Leave a Reply

Tego samego autora
  • Kuchnia tajskaKuchnia tajska
    Jedną z najszybciej podbijających nasz glob kuchni jest tajska. Charakteryzuje się wyrazistością smaków, mieszaniem wpływów chińskich i indyjskich oraz niekonwencjonalnymi połączeniami przypraw. Przede wszystkim tajscy kucharze uwielbiają ostry smak. Do …
  • Charakterystyczne ciasta polskieCharakterystyczne ciasta polskie
    Do charakterystycznych ciast polskich należą: baba wielkanocna, makowiec, mazurki, piernik, racuchy. Baba wielkanocna przyrządzana jest z drożdży piekarskich lub piwnych, mleka, mąki, cukru i jajek oraz różnorakich bakalii. Po upieczeniu …